onsdag 8 mars 2017

Resorb och semla

Idag var en sån riktigt kraftlös dag. När jag rastat hundarna efter jobbet gjorde jag mig en hel kanna Resorb och lade mig på soffan och drack. Förkylda Sebastian kom hem och gjorde mig sällskap i resorbfesten och sen kom vi överens om att inget skulle vara bättre än en semla efter middagen en dag som denna.

Jag har inte provat göra Resorb själv innan men blev tipsad om ett recept som en kompis hittat på en blogg. Detta ska tydligen vara värsta mirakelmedicinen. Receptet hittar du här.

Även Movi är lite tilltufsad just nu. Igår då vi var ute i parken började hon halta. Hon kan ha halkat på snön och sträckt sig, jag vet inte riktigt. Det var riktigt otäckt att se min lilla tant lida. Ont gjorde det i hjärtat. Nu har hon fått vila upp sig genom korta promenader och jag har mot henne vilja burit henne ner för trappen ibland.

Det är så skönt att se att hon redan efter ett dygn blivit bättre och stödjer mycket mer på benet som hon haltade med. Det syns fortfarande att hon haltar ibland men när hon går lugnt och fint i egen takt går hon riktigt bra. Matlglädjen, den glada svansen, viljan till att gosa och sitta fint för att få godis finns fortfarande kvar och det värmer mitt hjärta.



Inga kommentarer: