onsdag 29 mars 2017

Äntligen är vi igång

Idag var jag och Myra på kurs för örsta gången sedan valpkursen. Nu har vi börjat allmänlydnad. Det har hänt mycket sedan sist. Andra hundar är inte lika intressanta, det är lättare att få och behålla kontakt och Myra är i allmänhet lugnare när vi tränar. Mycket har vi att lära men jag är otroligt stolt över min lilla bus. Jag längtar redan till nästa onsdag då vi får gå på kurs igen.

Jag har sedan Myra var valp tränat på att hon ska bry sig om mig istället för andra hundar och hon har inte fått hälsa på andra hundar i parken tillexempel. Detta har så klart gett resultat och andra hundar är inte jätte intressanta. En människa kan nästan vara lite mer intressant än en annan hund. Idag fick jag höra på kursen att då hunden har egna hundkompisar som den får leka med så minskar också behovet av att hälsa på och bry sig om andra hundar. Det kan säkert stämma. Myra har några kompisar hon träffar ibland och får då utlopp för sin energi. Det har säkert hjälpt till att andra hundar är mindre intressanta.

Bild från gårdagens promenad.

Inga kommentarer: