onsdag 17 februari 2016

Ingen träning bara godis

Efter förra veckans aktiviteter kände jag mig lätt utpumpad. Denna vecka har jag hittills dragit lite i gummibanden en gång och gått kortare promenader med Movi. Annars har jag förutom att göra en del vardagsbestyr som att tvätta tillsammans med Sebastian eller laga mat en kväll mest hängt i soffan. Både igår kväll och ikväll råkade godispåsen från helgen åka fram. Jag och Sebastian har annars aldrig lösgodis hemma och nu förstår jag varför. Vår karaktär är inte särskilt bra. Jag var typ småhungrig hela kvällen. Som att kroppen fortfarande återhämtar sig efter allt jag hållt på med. Sebastian behöver dock ingen återhämtning. Han har varit ute både idag och igår och åkt 37 samt 47 kilometer på skridskor. Eftersom jag inte hade något gott kvällsfika hemma som bröd, fil eller smoothieingredienser att fylla magen med så åkte godiset ner av bara farten när Sebastian tog fram det. Jag blev varken mätt eller pigg av godiset men det var trevligt för stunden. Imorgon ska vi handla, då ser jag fram emot att få hem lite vettigt kvällsfika igen så att jag slipper tugga i mig godis. Till helgen hoppas jag ha fått tillbaka min energi så att jag åter kan gå ut och göra slut på den.

Inga kommentarer: