fredag 12 februari 2016

Glad över att vara jag

Idag var en bra dag. Inte bara för att det är fredag. Jag vaknade upp och kände mig som Jonny Depp. Det nytvättade håret jag sovit på under natten var Jonny. Glasögonen jag nu har hemma och provar kändes perfekt denna morgon. Jonny stressar inte till jobbet så frukosten framför teven blev extra utdragen. Solen lös på hustaken. Det var en bra dag.

På lunchen gick jag till Persson Optik för att lämna tillbaka de glasögon jag provat innan. Kvinnan i affären frågade hur det gått och jag berättade vad jag gillade och inte gillade med varje par. Sen frågade jag om hon ville se de par från en annan affär som jag valt ut. Det ville hon och hon gillade dem. Kvinnan började mäta och jämföra de par som jag lånat av denna affär med de andra jag visat. Hon kom fram till att de andra var minst och därmed passade mig bäst. Jag tackade för bra service och gick nöjd därifrån.

Jag hade bestämt att jag skulle springa när jag kom hem. Efter lite mellanmål och en paus i fotöljen orkade jag mig ut med Movi. Vi gick och sen sprang upp till skogen och sprang 2.5an. Jag har börjat knyta Movis koppel runt min mage. Då har hon en bra slak lina att spela med så hon kan välja att springa nära mig eller en halvmeter ifrån. Detta fungerar perfekt för oss. Movi anpassar sig väldigt bra till min fart och jag känner inte alls att jag släpar henne som jag kunde känna ibland när jag höll i kopplet och det var mer sträkt. När jag haft henne lös har hon tagit för många luktpauser. Nu hänger hon med men med större frihet. Och jag måste säga att hon springer på bra vid min sida. Hennes kropp ser ut att njuta av det.

Vid sista uppförsbacken gjorde jag lite intervallträning. Jag band Movi vid en lyktstolpe och sprang själv sex gånger i snabb fart upp för backen. Jag har inte kört intervall förut och kände att detta tog ganska bra. Movi uppskattade säkert också denna paus så det kommer vi göra igen. Hemma körde jag lite träning av armar och ben med gummibanden och därmed hade jag fått ihop ett helt pass med både styrka, kondition och uthållighet. Mycket trevligare än att gå till Friskis och hoppa en timme och dessutom rastade jag hunden samtidigt.

Den känslan av att vara Jonny Depp försvann någon gång i springspåret men jag är även glad över att vara jag.

Inga kommentarer: