måndag 11 november 2013

Nattöppet

Eftermiddagen spenderade vi i kvarteret Gracia. Jag hade läst om och rekomenderats området, att det skulle vara trendigt och retro. När vi vandrade in på Gracias gator var det helt dött så när som på några personer som alla var på väg någon annan stans. Jag frågade ett par personer om vart vi kunde hitta butiker, restauranger och caféer och fick inget tillfredsställande svar av någon. Efter lite vandrande hittade vi ett torg med ute caféer. Där satt en handfull människor med något trendig stil. Det började likna något.

Efter att ha pratat med en musiker som spelat för oss vid cafét, han var för övrigt från Quito i Ecuador, fick jag veta att det mesta öppnar kl 17 i detta kvarter. Runt hörnet hittade jag en av de butiker jag letat efter och en stund senare öppnade fler. Så hade det trendiga-retro-området ploppat upp mitt framför ögonen på oss. Karin och jag spenderade timmar med att titta på smycken, kläder och antikviteter. Till slut var vi så hungriga och trötta att vi stupade in på en restaurang.

Inga kommentarer: