torsdag 23 maj 2019

Godkänt doftprov i eukalyptus

Idag fixade vi det! Godkänt doftprov i eukalyptus. Myra körde som vanligt hårt i starten. Fötterna sprang på stället bakom startlinjen när jag gav henne tecken att börja. Så for hon in och tog ett halvt varv i rummet, lät nosen svepa över ett antal kartonger. Det var till och med en kartong som flög upp och lade sig upp och ner när hon for förbi. Ett par vändor fram och tillbaka, sen stannade hon till med nosen vid en kartong. Jag som hållt mig lugn hela tiden och bara följt med i hennes fartvind väntade in någon sekund. Myra stod kvar. Jag upp med handen och säger "markerad". Det var rätt! 

Vilken lycka då vi gjort detta en gång tidigare och misslyckas. Den gången körde vi fast vi var ganska nybörjare i träningen. Jag tänkte, hur svårt kan det vara. Och dessutom hade jag precis blivit kallad på intervju i Hedemora den gången och hade mina tankar någon annanstans. Så lite nonchalant och inte speciellt nervös och det fick jag sota för. Denna gång har vi kommit längre i träningen, jag hade laddat bättre idag och var lugn samtidigt som jag var lite mer nervös. Myra var otroligt lugn innan starten då vi varit på plats i god tid och kanske även tack vare värmen. Kul också att Myras kurskamrat och instruktör var med och gjorde provet. De fick också godkänt! 



Inga kommentarer: