fredag 22 april 2016

Rally och sushifest

Ikväll höll jag i en rallyträning tillsammans med Carina som också tränar och tävlar i rallylydnad. Vi träffades efter jobbet och nyggde upp banor i solsken. Jag ansvarade för nybörjarnanan och Carina för fortsättning. Lagom till att de sju deltagarna som ville träna kom närmade sig de mörka molnen.

Jag guidade mina deltagare på banvandringen och sen fick alla gå några rundor och jag tittade på. Jag tittade sedan på när de gick och gav feedback efter bästa förmåga. Det var kul att leka domare och att se hur rundorna blev snyggare vartefter hundar och förare blivit varma i kläderna.

När alla var klara fick jag och Movi gå några rundor. Movi som tittat på och väntat var riktigt glad och taggad när hon skulle gå. Hon hade hög energinivå men inte för hög. Så det var riktigt roligt att gå med henne idag. Jag har på den kurs jag går fått tipset att inte titta så mycket på Movi. Jag testade det nu och märkte att hon hänger med snyggt iallafall även fast jag inte tittar på henne och pratar med henne hela tiden. Det var en rolig insikt.

Det var roligt att titta på Carina också när hon gick fortsättningsbanan med sin kelpie. Tyvärr hann hon inte gå så mycket innan regnet kom. Det var med kalla händer vi plockade ihop skyltarna. Tur att Bibban som släppt in oss på klubben ikväll hjälpte oss att torka skyltar. Annars hade vi gjort det än.

Nu väntar sushifest och den tredje filmen av Xavier Dolan denna vecka. Ikväll blir Mommy som jag rekommenderas filmproffset Peter. Nu fortsätter festen!


Inga kommentarer: