torsdag 7 april 2016

Etableringen i Norrköping är ett härligt gäng

I vanliga fall träffar jag mest mina kollegor då vi står och svär över att kopiatorn krånglar, suckar över att det saknas en underskrift på ett papper eller pratar i munnen på varandra i ett möte. Idag fick jag lära känna gänget Etableri gen i Norrköping på ett annat sätt. Vi träffades efter jobbet och åt av varandras mat. Alla hade tagit med sig något som ät där de kommer ifrån. Buffébordet fylldes med allt från kräftor och Gotländsk saffranspannkaka till rätter srån Bangladesh, Solalia och Syrien som jag inte kan uttala namnet på. Efterrätter fanns det också gott om så mitt sockerförbud fick sig ett undantag. Efter middagen skulle det spelas musik från de länder den samlade styrkan kom ifrån. Jag var på hugget så det blev både dans och sång för min del. Eftersom jag bjöd på kantarellpaj var jag ju tvungen att sjunga Östavisan som är en snapsvisa från där vi har vår stuga där kantarellerna troligtvis är plockade. Jag fick mycket beröm för min sång men misstänker att det var för framträdandet snarare än den vackra sångrösten. Jag gick iallafall hem från jobbet idag med proppmätt mage, hes hals och trötta skrattmuskler.

Inga kommentarer: