onsdag 11 juni 2014

På spaning efter Västerbron

Tredje dagen av utbildning. Det är tröttsamt att utbilda sig på dagen och semestra på kvällen. Igår besökte jag Lisa kusin med barn i nya huset i Stuvstad. Det var fullt ös hela kvällen med middag, rundvandring i huset och trädgården samt bad hos barnens farmor och farfar. Väldigt kul att träffa Lisa och barnen som jag inte träffat på länge.

Idag besökte jag, relativt spontant, Sanna som är min familjs fritidshusgranne och därmed också min familj. Det var kul att se hur Sanna bor i Stockholm eftersom jag så väl känner till hennes stuga. Lägenheten var mysigt hemtrevlig, ljus och hade mycket fin utsikt. Sanna bjöd på indisk mat frå restaurangen nere på gatan. De goda kryddorna förhöjdes av indisk bakgrundsmusik och en trevlig pratstund.

Eftersom jag sedan tidigare bestämt mig för att gå över Västerbron och det blivit lite av en besatthet denna resa bestämde jag mig för att ta denna på vägen hem. Jag befann mig i Hammarby Sjöstad som var på rätt sida av stan för att den tilltänkta bron skulle passeras så det var bara att börja traska. Jag hade tänkt att gå via Medborgarplatsen och Slussen men när jag kom till Eriksdalsbadet blev jag så sugen på att svänga ner mot Årstaviken så jag följde vattnet förbi Tantålunden istället.

Promenaden varade i en timme och sjutton minuter inklusive några stopp för fotografering. Inte lika många som jag önskat dock då jag hade dåligt med batteri och jag ville att telefonen skulle överleva hela vägen för att registrera uppgifter om promenaden i runkeeper. Detta är den moderna världens problem. Promenaden blev både vacker och dokumenterad. Nu kan jag informera om att jag gick 7.85 km på 1h och 17 min med en snittid på 9:51 min/km. Det var fotograferingen på Västerbron som drog ner på tiden då rösten i telefonen upprepade gånger talade om för mig att min snittid var på 9:24 min/km. Det lät också på rösten som att jag borde ha sprungit snabbare men vad den missuppfattade med hela denhär grejen var ju att jag var på spaning efter Västerbron och inte ett renodlat motionspass.

Inga kommentarer: