måndag 9 juni 2014

Från park till park och tillbaka

Nu är jag i Stockholm i fyra dagar för att utbilda mig. Jag bor på hotell Cortyard bredvid Rålambohovsparken. Utsiktanför mitt fönster börjar Västerbron sin resa mot Hornstull via Långholmen. Jag har aldrig gått på Västerbron men jag har lyssnat på Laaksos låt där Markus Krunegård sjunger om bron så den är rätt mäktig. Det är också kul att det finns skateboardramper under bron. Jag gillar vanligtvis inte vägar och broar men det finns en kultur kring Västerbron som tilltalar mig. När jag under min promenad studerade Västerbron på håll såg jag att det var fler cyklister och gångtrafikanter än bilar som tog sig över samt en och annan buss. Det är alltså inte bara Markus Krunegård med bandet Laakso som brukar traska över den bron.

Även fast jag ännu inte gått över Västerbron har jag inte legat på latsidan denna kväll. Jag pronenerade från Rålambohovsparken till Rosenlundsparken men den andra vägen förbi Norr Nälarstrand. Det blev drygt en mil med flera stopp på vägen. Nu känns det i fötterna. Nu ska jag dricka en kopp the och lyssna på ljudet av Stockholm samt drömma om att jag snart promenerar på den förbannade Västerbron. 

Inga kommentarer: