torsdag 5 juni 2014

Bajs upphöjt till tre

Det är torsdag. Jag tränade på gymmet efter jobbet. Trots att jag har mensvärk och magen känns uppblåst. Det blev en kort och långsam träning. Men den blev av.

Jag kom hem trött och seg i kroppen. Drack ett glas vatten. Matade Movi och gick ut. Vasaparken som jag brukar gå till var full av tivoli. Jag gick till Juraparken istället. Movi bajsade i parken. Just idag var påsen för liten så jag fick bajs på fingret när jag plockade upp. Jag torkade fingret i gräset  och gick vidare.

Movi och jag gick i parken. Vi gick förbi bostadshus, en sandlåda och buskar. Det luktade bajs i parken. Jag tittade på en buske. Bredvid busken låg en hink. Hinken var full av bajs. Hinken låg där i busken och luktade bajs istället för att ligga i sandlådan och vara fylld med sand. Inga barn kunde leka med hinken. Inte i sandlådan heller. Den låg för nära busken. I husen bodde människor. De bodde också för nära busken. Movi och jag stod för nära busken. Vi gick vidare.

Movi och jag lämnade snabbt parken. Vi gick i lugn takt på trottoaren hem. Movi luktade i gräset.  Gick och stannade för att lukta. Jag tittade på gatan och på Movi. Jag tittade på gatan och när jag tittade på Movi stod hon med nosen framför en stor bajskorv. Jag ropade till av förvåning. Movi tog ett stort skutt över korven. Vi gick vidare hem hem hem.

Hemma tog jag av mig skorna. Jag tittade för säkerhets skull under sulan. Det gör jag aldrig annars. Behöver aldrig annars. Under sulan fanns det brunt kladd. Jag hade inte trampat på hinken. Jag luktade på sulan. Den luktade bajs. Jag spolade av sulan i duschen. Sen duschade jag mig.

Idag är det torsdag. Imorgon är det röd dag. Då ska jag inte gå till Juraparken. Det ska jag inte göra dagen efter imorgon. Och inte dagen efter den dagen heller. Det ska säkert människorna som bor där. Jag hade en dålig kväll. Jag hoppas att hinken är borta tills barnen ska leka i sandlådan.

Inga kommentarer: