söndag 1 juni 2014

På spaning efter konst

Tidigt på lördagsmorgonen åkte jag och Sebastian för att hämta hyrbilen. Vi styrde mot Ödeshög och var där på drygt en timme. Det var kul att köra så snart jag kom igång. Då vi var tidiga han vi med en picnic vid Vättern innan Konstrundan drog igång.

Vårt första stopp var i Karins pappas Gebbes ateljé. Där träffade vi Karin och hela hennes familj. Det var roligt att träffa de alla samt se Gebbes fina målningar.

Sen blev det konst och naturupplevelser hela helgen. Det var roligt att åka runt och konsten tog oss till platser och folks trädgårdar som vi inte skulle kommit till annars.

På Urnatur fanns en vedeldad bastu vid Visjön. Den satte jag äld på medan Sebastian lagade mat i utomhusköket. Vi stannade länge nere vid vattnet, åt, bastade och badade innan vi gick upp till Kolarkojan i skogen där vi bäddade ner oss i sköna sängar.

Söndagen bjöd på en god tur med fina möten med konstnärer och naturen. Bilen gick fortsatt bra men jag började sakna att åka runt med cykel. Jag blev trött av att hoppa ut och in i en varm bil samt av att trixa med parkering på trånga platser. Med cykeln kommer jag dock inte lika långt men upplevelsen blir starkare och kroppen friskare.

1 kommentar:

Nina sa...

Åh vad mysigt!