onsdag 28 augusti 2013

Solnedgång från cykel

Sommaren fortsätter långt in i augusti. Maten var klar när jag kom hem från jobbet. Jag åt med Sebastian ute på vår innergård. Solen sken på oss med varma strålar. Så gick den ner bakom grannhuset och lämnade oss i skugga.

Efter middagen hoppade jag och Sebastian upp på våra cyklar. Vi tog en tur ut bland åkrarna och följde solens strålar ett tag till. En bonde körde med sin traktor över åkern. Säden dammade i dess spår. Solens strålar fastnade i dammet som insekter i ett spindelnät. Bildar skuggmönster i luften då de lyser genom ett träd. En sensommarkväll som denna ber jag tiden att stanna upp. Augustikvällar kommer åter år efter år.

1 kommentar:

Anonym sa...

så fin du skrev! det är verkligen en vackert beskrivning av en vacker kväll. jag gillade varje rad.