torsdag 15 februari 2018

Ett väldans drag

Ikväll fick Myra köra drag med sin favoritdragkompis. Både jag och Nellie började med att ramla i en kurva när Myra inte riktigt hade koll på höger och vänster och Nellie hade inte koll på hur hon skulle svänga. Efter det blev hundarna reserverade ett tag och ville inte dra så mycket. De fick springa fritt vid vår sida mendans jag och Nellie övade på att skata. Hundarna vande sig snabbt vid ljudet av skidor och insåg att de inte var så fariga iallafall. Vi provade att dra igen och då gick det med en väldans fart. Vi körde hela tiden korta vändor med hundarna när de drog och varvade det med egen träning. Jätte kul var det att både bli dragen och att få kämpa själva i spåren. Jag ramlade ett antal gånger i de hala och spåriga spåren och jag kan säga att det var ganska hårda att ramla i. Mina knän som dunkat ner i asfalten förra veckan då jag var dum nog att cykla över hala spårvagnsspår blev inte speciellt glada över att få dunka ner i hörd snö ikväll. Men mycket får de tåla knäna när resten av kroppen får ha det kul. Jag var inte heller den enda som ramlade många gånger idag och inte heller den enda som hade skoj.

Inga kommentarer: