måndag 5 oktober 2015

God kväll Luleå

Vid lunchtid flög jag och mina två arbetskamrater in över norrbottenkusten och landade på Kallax flygplats. Jag körde oss med en hyrbil som luktade ny bil till Luleå centrum där vi kunde checka in på hotellet och promenera denn korta biten till vårat nya kontor i norr.

Det blev några timmars jobb, delvis tillsammans med upplärning av en kollega plats här i norr. Efter jobbet invigde jag mina nya terrenglöparskor då jag tog ett varv runt udden med ständig utsikt mot vattnet. På denna tur såg jag två fina vallhundar och en massa andra hundar och jag önskade att Movi hade fått plats i väskan.

Efter streching på hotellets gym och en snabb duch tog jag en timmes schoppingtur på stan. Magen skrek sedan efter mat och jag hoppade in på en thairestaurang där jag åt grönsaker och fisk. Tillbaka på hotellet tog jag en the i baren på Bishops arms samtidigt som jag läste Aftonbladet. Nu ska jag bara slappa i sängen innan jag lägger mig. Ser redan fram emot morgondagens promenad innan denn goda hotellfrukosten. Tänk vad lång kvällen blir då jag inte pendlar. God kväll Luleå och tack för idag!

Inga kommentarer: