söndag 11 oktober 2015

Cykla, springa, cykla och acroyoga

Idag var en lång och härlig dag med lågintensiv träning. Jag, Sebastian och Movi cyklade till Kvillinge där vi sprang tre kilometer i den backiga skogen och cyklade sedan hem igen. Jag drig Movis kärra hela tiden då det var min tur.

Solen sken och det var en riktigt härlig höstdag. Det var jobbigt att springa i de branta uppförsbackarna i skogen och det var trixigt att sätta fötterna rätt bland alla stenar. Movi var den som hade mest energi och hon fattade inte alls när jag stannade till i backarna och flåsade.

Efter rundan i skogen tog vi en fikapaus och åt mackor innan vi cyklade hem igen. För mig gick det inte så snabbt då mina lätt trötta ben drog Movi. Sebastian däremot blev kall då han cyklade i min takt.

Någon timme efter att vi kommit hem kom Eva och körde acroyoga med oss. Alla fick basa och flyga och det var en bra stretching efter dagens tur. Nu känner jag att det är precis såhär en söndag ska vara. Trött och nöjd i kroppen sjunker jag ner i soffan med en tallrik mat.

Inga kommentarer: