lördag 12 september 2015

Movi fortsätter på hög nivå

Tävling idag på eftermiddagen. Det var första gången i fortsättningsklass i rallylydnad för mig och Movi. Det var fint väder men rätt så blåsigt. På grund av vinden var det många hundar som sprang iväg mitt i tävlingen för att lukta på den goda baconen som låg vid åttans frestelser.

Movi höll sig i skinnet och stannade vid min sida under tävlingen. Hon flyttade bakbenen när jag gick runt henne vid ett moment där hon skulle stå still. Det är något vi tränat mycket på som börjat sitta bra, men inte denna gång.

Annars kändes det riktigt bra fram till åttans frestelser. Där satte Movi ner nosen mot burken med bacon men jag lyckades få med mig henne vidare och avsluta banan på ett bra sätt.

I det stora hela tycker jag att vi båda var duktiga. Movi hade gott om energi och tyckte det var så kul så att hon till och med skällde ett par gånger. Sedan vi bytt foder och hon börjat äta tabletter som heter Aktiv hund är hon mycket piggare och det märktes även nu. En tjej jag pratade med precis efter jag tävlat kunde inte alls tro att Movi är 11.5 år efter att vi sett oss på banan.

86 poäng av 100 och en sjundeplacering skrapade vi ihop. Tillsammans med att vi haft kul tycker jag att det var ett riktigt bra resultat. Movi fortsätter att hålla hög nivå så jag behöver inte oroa mig för fortsatta tävlingar.

Inga kommentarer: