torsdag 5 februari 2015

Vilodag

Idag är det vilodag från skidåkningen. Jag och Movi tog för första gången denna vecka (förutom några rundor i Vasaparken) en vanlig promenad. Med fickan full av godis gick vi till Klingsbergsparken. Där pulsade jag mig fram i snö och placerade ut godis som Movi sen fick söka efter. Kul men jobbigt tyckte nog Movi som kämpade sig fram i snön då hon scannade av mina fotspår efter godis.

På vägen tillbaka träffade vi på en flicka i en snödriva. Flickan frågade om hon fick klappa Movi och det fick hon. Sen frågade flickan om jag hade hundgodis och började sedan gömma godis till Movi i snön. Det märktes snart att hon var van vid hundar och hon berättade om hunden som bor med hennes pappa. Efter en stunds lekande tog Movi och jag adjö av flickan och gick hemåt.

Nu vilar vi båda upp oss efter vilodagens promenad. Movi ligger med slutna ögon och öppna öron i väntan på att Sebastian ska komma hem.

Inga kommentarer: