torsdag 26 februari 2015

Isbana och surdegscafé

Klockan två hade jag mitt sista möte och timmarna innan dess var inte så svåra att spendera som jag trott. En långsam frukost och uppvärmning på hotellrummet där jag bland annat gick igenom det 45 sidor långa PowerPointbildspel som jag skulle hålla. Rena PowerPointdöden kan en tycka men så fick det bli.

En halvtimme innan sista tid för utcheckning lämnade jag hotellet för att testa isbanan. Det pirrade i vinternerven när jag sparkade mig fram på isen och jag tänkte att jag gärna haft skridskorna på och Sebastian med. Banan var till och med spolad för bästa is så det var helt blankt. Nu var det dock lite vatten på isen på grund av tövädret. Sparkar fanns det utplacerat på olika påstigningsställen längs banan enligt "hämta här - lämna där" principen. Så smidigt!

Efter sparkturen med en avslutande promenad letade jag upp ett mysigt café och avjnöt en soppa med färskbakat surdegsbröd medan jag skrev i gästboken. Så lätt det gick att spendera några timmar i Luleå. Hade jag fått se solen hade det varit ännu bättre.

Inga kommentarer: