lördag 3 november 2012

Lördag hela veckan

Igår var det dagen innan röd dag och mitt arbete slutade redan kl 12. Jiiippie vad skönt det var att ta en sväng på stan i dagsljus och att sedan besöka Sofia för att äta en gemensam lunch. Den enorma trötthet som som alltid infaller efter lunch kunde jag denna dag behandla med den naturliga medicinen som kallas vila. När eftermiddagen kom hade jag ny energi att pyssla och fixa hemma och Sebastian hade jag skickat iväg hem till Love så att jag kunde pyssla med lite hemligheter inför att någon här hemma kanske fyller år snart. Oj vad underbart det är att klippa och klistra. Ge mig en hög med tidningar, en sax, lim och lite tilltugg som te och choklad så kan jag vara sysselsatt i timmar. Att välja ut vackra motiv och bilder av landskap och att klippa och pussla och se färger smälta samman. Och att dessutom ha tid att vara kreativ. Tänk om det vore lördag hela veckan. Iallafall några timmar. Eller bara några flera dagar.

När allt klipp och spill från tidningar var bortstädat plingade Love och Sebastian på dörren. Då var det filmdags och vi fixade fika och lite soppa som vi åt med mitt hembakta knäckebröd. Filmen vi såg var Hungergames. En film som lämnade mycket tankar efter sig. Vi satt länge kvar i soffan och disskuterade och funderade efter att filmen var slut. Precis som det ska vara en lördag.

Nu är det söndag två dagar i rad och ikväll ska jag gå på skräckteatern Nevermore som spelas på Kvartersteatern där jag är medlem.

Sist vill jag tipsa om ett par hemsidor som kan vara roliga att använda sig av för dem som tycker om att fira lördag hela veckan:
På gång i Norrköping - Östergötland - Här kan du söka fram det du är intresserad av att göra, marknad, teater, festival föreställning mm och du kan välja vilken dag och vilken stad. Visar bara Östergötland.
Vintagekartan - Här skriver du den stad du är intresserad av och vips visas alla guldgruvor för dig som gillar att fynda på secondhand. Visar hela Sverige.
Svenska fik.se - Detta är sidan för dig som gillar att fika och som kanske har snöat in dig på att alltid gå till samma café. Ehm, jag pratar inte alls om mig själv här.. Du kan välja län och stad i Hela Sverige och du får en karta och en lista med olika cafeér utmärkta.

Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

Sofie sa...

ja tack för mer fritid!