onsdag 7 januari 2009

Kusten i bild











Tänkte dela med mig av nagra vackra stunder fran min underbara kustsemester. Da jag inte vet var bilderna hamnar i förhallande till texten skriver jag pa med förklaringar. Staden med mycket vita hus, pa en halvö är Bahia de Caraquez. Där var klasskillnaderna stora. De rika fladiga husen vätte mot stranden medan det blev allt fattigare ju närmare bärget man kom.

Det mer avslappnade turistparadiset är Canoa där jag firade in det nya aret. Därifran tog jag, Johanna och Linnéa även en kajakutflykt för att utmana havet sagor samt beskada häftiga klippor och grottor. Tva bilder är även fran Guayaquil, allt för att bevisa att jag rest runt:) Den ena är fran ett berg där slummkvarter rustats upp till lyx (ni ser en gatulykta med en stjärna i förgrunden och höghus i bakgrunden). Den andra bilden är fran en park där vi stötte pa ett helt gäng stora ödlor som kravlade runt pa marken och som bodde i träden. Säkert inplanterade stackare som aldrig fick vara ifred.

































3 kommentarer:

Lintott sa...

Hej kusin lilla,
ojoj vilka fina bilder. Gillade speciellt biden som togs inifrån
grottan.

Det är skönt att veta att du minsann inte sitter still där du är. Hjälper till med göromål i hemmet, går på möten, undervisar, dansar, reser runt och lever livet.

Massor med kramar från ett snöigt Stockholm. Denna vinter ser ut att bli riktigt bra. Vi får åka ut till stugan när du är tillbaka!

Anonym sa...

Hej Jennie. Gott Nytt År.
Kul att du får göra många nya saker som du aldrig gjort förut. Du har säkert många foton med dig när du kommer hem till Sverige.Ändå finns det så mycket,mycket mera fina minnen gömda djupt inom dig. Minnen för resten av livet. Jag förstår att dina språkkunskaper har växt eftersom du kan kommunicera så bra nu med familjen och förmodligen andra också.Det måste göra livet bra mycket lättare.På så sätt vet du ju också mer vad som händer runt omkring dig.
Här rullar också livet vidare. Vi har haft en lång ledighet med jul och nyårsfirande. Vädret har varit toppen. Sol,blå himmel, spegelblank is och snöflingor på julaftonen. Vi har åkt långfärdsskridskor varje dag. Nu är vi tillbaka på jobbet igen. Jag har tränar på Nautilus och i dag var jag på badhuset och simmade. Det var skönt.
Nu börjar det att bli matdags. Undrar vad vi ska äta inte marsvin i alla fall.

Må så gott. Kramar från Ann-Mari

Jennie sa...

Haha, Ann.Marie, jag at faktisk lite mer marsvin i Lórdags nar jag blev bjuden av en skola som vi var pa utflykt med. men det Ñar absolut det enda köttet jag kan tánka mig att smaka. ni verkar ha det underbart i vinterkylan.

Lisa, en dag nár jag saknade Sverige lite gjorde jag en lista pa vad jag ska göra när jag kommer hem. Att vintersporta iosta och sedan basta medn dig var en av sakerna.

Kram pa er!