söndag 9 februari 2020

Vi får se hur det går med allt det där

Denna helg har mest bestått i att städa och rensa i lägenheten. Movis fotölj har fått ett nytt hem och ett antal saker har åkt ner i källaren. Jag har tvättat fönster och dammat högt uppe på köksskåp och rör. Till middag igår åt jag två ägg med majonnäs på. Så lite tid och lust hade jag över till att laga mat. Sen blev det en paus från allt fejande när jag, Sebastian och Myra åkte iväg till bastun vid Över Glottern. Det var mysigt att göra en utflykt i en mörk skog och få uppleva värme och kyla mot en trött kropp.

Nästa vecka blir en riktigt spännande vecka. Det är en sån vecka som jag både ser fram emot och längtar tills den är över. Mycket avgörande saker sker då. På tisdag har jag skypeintervju för ett jobb som jag hoppats så mycket på men som jag trodde att jag inte fick. På onsdag har jag och Sebastian möte med banken. På fredag har jag lönesättande samtal. Samma dag på lunchen kommer fotografen och ska fota vår lägenhet. Till helgen hoppas jag att vi får gå på en förhandsvisning av en lägenhet som skulle passa oss väldigt bra.

När denna vecka är över hoppas jag att jag kommit lite närmare flera av de mål jag har just nu. Det kan väl inte vara så mycket begärt att få bo på en plats där jag trivs, jobba med saker jag tycker är viktiga och ha en ekonomi så att jag kan spara undan några slantar för att sedan kunna bygga det där fritidshuset i anslutning till vacker natur och friluftsliv som jag och Sebastian pratat så länge om. Jag tycker inte det. Vi får se hur det går med allt det där.




Inga kommentarer: