söndag 8 december 2019

Efter en regnpromenad

Husse och matte släpade med mig på en ordentlig vandring i en regnig skog. Trots att det var väldigt blött var det ändå mysigt och skogen blir så vacker när det regnar. Vi grillade vid ett vindskydd och husse stekte pannkakor på trangiaköket. Till slut när alla ätit klart fick jag och min hundkompis Mo dela på en riktigt tjock pannkaka. Vi svalde våra bitar i ett nafs så ingen av oss kände smaken. Men jag tror att det var gott för matte tjatade hela tiden när hon åt hur gott det var med nystekta pannkakor utomhus och hur hungrig hon var. Jag som var ännu mer hungrig fick sitta som en hund och bara titta på när de åt. När vi kom hem gick jag och matte till hundvakten och lämnade en julgåva. Det var trevligt för då fick jag både pussar och godis. Nu är jag tillbaka hemma och tänker inte röra en tass resten av kvällen



Inga kommentarer: