tisdag 4 juli 2017

Bränntorp i mitt hjärta

Fjärde renoveringsdagen. Sovrummet är nu klart vad gäller underarbe och målning. Idag drog vi igång med vardagsrummet. Sebastian och Lucdy gjorde underarbetet med slipning och spackling. Det var Lucdys idé att vi skulle göra så istället för att lägga en sån täcktapet som jag hade tänkt. Vi körde på hans idé, allt som verkade enklast köpte jag.

Dock hade vi missat detta med spackel så jag fick gå och kolla med grannarna och fick napp direkt. Vilka resurser det finns här i Bränntorp och snälla grannar.

När underarbetet och städning var klart målade jag taket. Idag gick det undan, jag hade en tjockare pensel än igår och plankorna var mer lättmålade då springorna var bredare. Det blev en tidig eftermiddag. När spackel och färg torkade kunde vi inte göra annat än att fika i solen och ta en rejäl promenad med hundarna för att upptäcka Bränntorps skönhet. Vi gick runt halva sjön och spanade in en mängd smultronställen där vi kände att vi gärna hänger fler gånger. Bränntorp fortsätter att imponera och vi ångrar inte en sekund att vi hamnade här.

Alla var trötta när vi kom hem. Det blev middag och en tidig kväll. Sebastian som valt att sova på överslafen har numer sällskap av Myra i sin säng. Jag visade henne imorse att hon kan klättra upp för stegen. När hon kommit på att det inte var så svårt men dock onödigt mycket jobb tog hon istället allt i ett hopp från golvet och rakt upp i sängen. Nu kastar sig Myra helt obehindrat upp och ner från våningssängen och får äntligen sova med sin kära husse.

Inga kommentarer: