lördag 28 september 2013

Höstens mode från East Collective

East Collective är det som tidigare hette Norrköping Style. En samling köpglada norrköpingsbor som under en dag och under samma tak säljer delar av sina garderober till lika köpglada kunder.

East Collective var en punkt i kulturnatts schemat för mig. Jag hade dagen innan rusat runt på stan för att hitta ett par trevliga plagg som jag kunde varriera de välanvända kläder som annars finns i min garderob. Dock hade jag inte hittat något som föll mig i smaken bland kedjornas utbud.

Allt för syntetiska material faller bort om det inte är sportkläder och fleece. Märkeskläder kan vara riktigt snygga men faller bort på grund av priset. Inte heller ville jag grotta ner mig i de klassiska höstfärgerna oragnge, vinrött, mörkgrönt, brunt och mörkblått. Jag vill kunna pigga upp mig med glada färger även då det är mörkt och kallt ute.

Att handla kläder som andra personer tröttnat på passar mig utmärkt. Priset är billigt och om jag själv inte skulle trivas i plagget kan jag med gott samvete både för plånbok och miljö lämna plagget vidare. Att de som säljer på East Collective själva är modeintresserade och att det som säljs inte är HMs senaste kollektion underlättar markant. Den enda nackdelen är att det finns så mycket att välja på att jag nästan blir blind.

Här kommer bilder på höstens mode från East Collective.

Inga kommentarer: