onsdag 5 juli 2017

Vad fan Humlan

Skulle bara in till stan och köpa färg när vi märker att bilen låter konstigt. Sebastian går ur och ser att det är mindre luft i ena däcket. Kanske klarar vi oss in till stan för att fylla på. Kör lite till och hör att det låter för jävligt. Jag går ut och kollar och ser en stor skruv i däcket. Blir stående precis utanför Bränntorp.

Vad är det med semester och strul med bilen Humlan. Förr förra året brann motorn utanför Katrineholm några dagar innan semestern. Då var bilen på verkstad hela sommaren i väntan på ny motor. Förra året när vi precis skulle köra till Skåne för att hämta Myra var däcket punkat och alla verkstäder stängda. Då åkte vi fram och tillbaka till Skåne på ett reservhjul. Och så nu, mitt i semestern och mitt i allt målande. Vi har inte tid med detta. Muttrarna sitter som vanligt som berget så vi fick ringa assistans. Så nu sitter jag här på en solig väg i skogen och väntar på assistansen som försenats på grund av en trafikolycka på väg 56. Sebastian fick gå hem igen och fortsätta måla, nog med tid har vi redan spillt. Tur hade vi iallafall med vädret idag. Jag får passa på att njuta av vindens sus i trätopparna och glädjas över att jag iallafall inte sitter fast på en motorväg.

Inga kommentarer: