söndag 30 juli 2017

Sas har flyttat in

Nu lyser lampan i gäststugan och Sas har flyttat in i sitt andra hem. Ända sedan vi köpte vår stuga har Sas skämtat om att han ska ha nyckeln till gäststugan. Alla andra besök får bokas genom honom. Jag tror inte att han blev mindre sugen på det sedan han fick prova stugan i verkligen. Inatt får han dessutom en bonus, lilla Myra. Ska bli spännande att se om hon klarar av att sova där hela natten då matte ligger i storstugan. Hon var så trött efter att ha lekt med Molly hela kvällen så hon stupade i säng.

Jag blev riktigt överraskad ikväll. Min telefon höll på att dö och jag hade glömt laddaren i stan. Jag messade Sas igår kväll och frågade om han kommer och om han kan ta med min laddare. Jag satte på och av telefonen och läste och svarade på hans mess snabbt för att spara batteri. Imorgon kväll kommer jag skrev han. Jag läste det idag på förmiddagen och tyckte mig se att han skickat det imorse. Tänkte att det var ju synd att han dröjer men jag får väl roa mig på egen hand så jag åkte ut och lade ett spår till Myra och tänkte fördriva morgondagen med en långpromenad.

Jag stod sen i köket och skar skorpor när någon sticker in huvudet genom det öppna fönstret och säger Hej nu är jag här. Jag hoppar högt, vänder mig om och ser att Sas står där halvt inhängandes genom fönstret. Det var en överraskning som heter duga. Mat hade han också med sig så Sas fixade färska vårrullar till oss medans jag cyklade med Myra till skogen för att ta hennes spår.

Imorgon ska vi och alla hundarna tre ut och paddla på sjön Hunn. Ska bli så kul att utforska närområdet tillsammans med min äventyrskompis och våra fyrbenta.

Inga kommentarer: