lördag 15 juli 2017

Härlig kontakt

Idag vaknade jag halv åtta efter en sorglig dröm att jag var Sana i SKAM och inte skulle få gifta mig med Yosef. Jag passade på att utnyttja den tidiga stilla morgonen och tog med mig Myra ner till badplatsen där hundar egentligen inte får vara. Jag har dock sett andra hundar där även på dan men jag går dit tider då ingen annan är där.

Jag tog med Myras flytväst, en leksak och godis i fickan. På promenaden ner till vattnet belönade jag spontan kontakt. Vi lekte lite kamp och jag kastade leksaken. Vid vattnet fick Myra simma ett par korta sträckor. Jag stod i vattnet och lyfte ner Myra från bryggan, så simmade hon in till standen där hon bottnade. Myra kom tillbaka till bryggan och stod nära mig då jag gick upp från stegen. Hon verkar inte tycka vattnet är otäckt trots att hon stretar lite med benen då jag lyfter i henne.

Efter simturen var Myra jätte busig. Hon hoppade och skällde full av lek. Jag tog fram leksaken och vi kampade massor. Hon fick den i munnen och sprang säkert tjugo vändor i full fart fram och tillbaka på gräset vid vattnet. Så fick jag henne att stanna med leksaken vid mig och vi kampade lite till innan jag stoppade undan leksaken.

På vägen tillbaka fortsatte jag belöna spontan kontakt. Myra tittar på mig jätte fint då hon frågar om hon får springa vid. De gör hon alltid men när hon får godis nu kommer hon närmre när hon frågar och jag sätter henne ibland vid min sida innan hon springer iväg igen.

Efter en bit i skogen kommer vi ut på en liten asfaltsväg. Då går Myra lös vid min sida. Det gör hon alltid annars också men tittar då bara framåt och går hela tiden lite snabbare än mig så jag får påminna henne. Nu när jag hade godis fick jag flera gånger spontan kontakt då Myra gick jätte fint vid min sida och tittade på mig. Jag fick fortfarande påminna henne ibland att inte skena iväg men kontakten var mycket bättre.

Så kom vi hem och plockade blåbär på tomten till frukost tillsammans med Movi. Myra stod i blåbärsriset och åt medan Movi gick runt och nosade. Hundarna fick frukost och däckade sedan i skuggan. Vilken härlig morgon det blev trots att jag aldrig gifte mig med Yosef.

Inga kommentarer: