måndag 10 juli 2017

Spårskogen var bra

Nu har jag och Myra testat spårskogen. Praktiskt är det att kunna sätta sig på cykeln ett par minuter för att lägga ett spår där sommarstugeområdet tar slut och skogen tar vid. Sen åka hem och arbeta lite på tomten medan spåret lägger sig och sen cykla iväg med hunden och spåra.

För Myra var det lagom att springa av sig några minuter i lagom cykeltempo innan hon tog spåret. Jag lade som vanligt ett ganska kort spår innan vi båda blivit bra på detta. Jag tycker att Myra hade bra koncentration idag. Hon vet vad hon ska göra och hittar pinnarna genom att nosa på dem. Jag har börjat belöna detta med godis för att visa att hon gör rätt som stannar till och markerar pinnarna.

När vi cyklat hem tänkte jag att vi kunde träna lite rallylydnad så jag byggde upp en bana. Vi körde några skyltar men Myra var inte alls intresserad. Hon ville gå in i stugan och vila så hon fick göra det medans jag gick banan med Movi som stått inne och skällt.

Nu får Myra vila några timmar så tar vi banan till kvällen istället.

Inga kommentarer: