lördag 8 juli 2017

Ernst list är på plats

Innan semestern och innan tillträdet till Bränntorp plöjde jag och Sebastian igenom ett anntal inrednings och husprogram. Allt för att samla ispiration och dämpa vår längtan efter sommarstugan. I ett promram av Sommar med Ernst gjorde han en enkel hylla att ställa böcker och små saker på. Jag fastnade för denna hylla och valde direkt ut ett antal böcker som jag skulle ha på väggen i Bränntorp.

Nu har jag gjort min egen hylla och böckerna är på plats. Under hyllan syns soffan som vi hittade på loppis idag. Den är nog billigast av all inredning, 200 kr kostade den och gick in i bilen. Så skönt att slippa hyra släp. 

Så här gjorde jag Ernst hylla. Köpte en färdig vitmålad list på Bauhaus. Listen var redan vinklad så jag behövde inte limma ihop två lister. Sågade till rätt längd. Skruvade på två metallvinklar att hänga upp listen med på väggen. Fick använda väldigt korta skruvar till själva listen så att de inte skulle gå igenom och längre skruvar att skruva upp hyllan med på väggen så att den sitter bra

Inga kommentarer: