söndag 2 juli 2017

Färg på plats

Idag har jag tagit det lugnt. Njutit av sol och promenerat med hundarna. Såg en orkidé i skogen och upptäckte nya stigar. Det är fantastiskt vackert här.

På eftermiddagen var jag lite uttråkad. Då drog jag spik ur plankorna som Lucdy hjälpte oss att dra bort från staketet som var runt verandan. Sen skulle Dorit och Lucdy hälsa på till eftermiddagen. Sebastian åkte med dem men skulle in till stan igen till kvällen för att titta på fotboll.

I väntan på mina gäster målade jag väggen i sovrummet. Det gick fort som sjutton. Sebastian ringde mig när de åkte. Förtio minuter senare hade jag målat två tredjedelar. Jag gjorde det sista då Sebastian tog med Dorit och Lucdy på en promenad. Sen åt vi och fikade tillsammans efter att ha begrundat den nya färgen.

Lucdy som var här och jobbade igår planerar redan sitt nästa arbetspass hos oss. Han kommer tillbaka på tisdag då han är ledig. Vi börjar då med vardagsrummet tillsammans. Det är så lyxigt att ha vänner som tycker om att arbeta.

Inga kommentarer: