måndag 2 januari 2017

Tacksamhet

Jag inleder det nya året med att känna stor tacksamhet. Över helgerna har jag njutit av lugnet i min stuga. Nu är jag hemma i stan igen och får träffa Sebastian. Livet i den fria naturen är inte slut för att jag är tillbaka från landet. Idag fick jag och Sebastian med oss en handfull vänner ut i skogen. Några provade att åka skridskor på en liten göl. Andra tog en promenad med mig och hundarna för att spana in en riktigt bra grillplats. Sen samlades vi alla i solen över en öppen eld och grillade korv. Jag njöt som bara den, av sällskapet, av solens värme, av det sköna luddet i mina nya vantar, av att känna att jag inte frös om händerna och så klart av den vackra naturen. Dagar som denna känner jag otrolig tacksamhet. Nu ska jag jobba några dagar men snart är det helg igen och då väntar nya äventyr. Hundarna är nog väldigt glada över att de får stanna hemma och vila några dagar.


Inga kommentarer: