söndag 8 januari 2017

Hejdå gamla trotjänare

I helgen har jag åkt så mycket skidor att pjäxorna totalpajade. Inte så konstigt att de till slut gick sönder när jag åkt med dem i minst 15 år. Tur att sportaffären hade ett par pjäxor kvar som passade mina gamla bindningar. Denna utgående modell kostade dessutom 1/3 av priset för de nya modellerna på marknaden. Ibland ska en ha tur. Mannen i affären tyckte att jag gott kunde byta ut hela paketet inom en snar framtid. Mina repiga skidor gav han inte mycket för medan jag själv ser dem som nya, herregud de kan ju inte vara äldre än fem år. Nej jag kan inte ha några nya skidor informerade jag säljaren. Jag måste kunna åka ospårat och kan inte ha skidor som jag behöver vara rädd om. Repor kommer det garanterat att bli fler av oavsett om skidorna är nya eller gamla. 

Med dessa grejer klarar jag mig många år till. Jag är så glad över att det gick så enkelt att köpa nya pjäxor. Detta är något jag tänkt på länge. Nu kommer jag förhoppningsvis också att slippa de årliga skavsåren som jag fått av mina andra pjäxor. Hejdå säger jag till dessa gamla trotjänare, jag kommer inte sakna er.

Inga kommentarer: