söndag 23 oktober 2016

Myras nya förälskelse




Vi trotsade regnet och åkte till brukshundsklubben för att titta på lydnadstävlingarna. Eftersom både jag och hundarna var rätt sega på morgonen missade vi det mesta men fick iallafall se två ekipage tävla. Det var bra träning för Myra att sitta på bänken och titta på när andra hundar rörde sig på planen.

Movi fick sitta i bilen när Myra och jag passivitetstränade. Efteråt tog vi en promenad i skogen. På vägen in i skogen försökte Myra få igång Movi för lek. Movi blev lite sur på Myra så till slut jagade hon Myra till Myras stora lycka. Hellre en sur Movi som ser mig än en Movi som ignorerar mig säger Myra.

Det var faktiskt fint bland alla gula löv i skogen. Marken var bitvis helt gyllene. Denna tid på året är magisk, trots att det är regnigt och grått så lyser skogen.
Jag köpte idag en ny leksak till Myra, "illern". Hon älskar nya leksaker men illern är speciell, den spanade hon in för en månad sen när jag var på affären för att köpa en annan sak. Hon tog illern, jag hängde tillbaka den, hon tog den osv. Idag åkte jag till slut och köpte den till Myras lycka. Förälskelsen väcktes från första stund, efter att Myra ätit lekte hon med illern tills hon somnade på den.

Jag köpte också en till kampleksak så att vi har två likadana att träna med då vi ska träna "hämta". Jag testade att leka med båda dessa leksaker, den nya och den gamla så att jag hade dem i varsin hand och fick Myra att byta mellan de olika leksakerna så hon lär sig att det lönar sig att komma med leksaken till mig och släppa den. Dock märkte Myra ganska snabbt vilken av de identiska leksakerna som var ny, sen ville hon bara hoppa efter den och inte ha den andra. Hon är rolig Myra, tänk att allt som är nytt är så kul. Jag får väl kasta in båda i tvättmaskinen så att de luktar lika när vi tränar igen.



Inga kommentarer: