söndag 9 oktober 2016

Det finns inget dåligt väder

När vår vän Sara disputerade fick hon i present att jag och Sebastian skulle bjuda henne på en lunch i skogen. Av någon anledning hade vi bokat den till idag utan att lägga någon större vikt vid väderleksprognosen. Jag vaknade till en regnig morgon och en Sebastian som var för studiestressad för att åka iväg på några även. Som tur var hade jag förberett allt och Sara som skulle bli bjuden var inte rädd för regnet. Det var bara att packa ryggsäcken och lasta in hundarna i bilen och åka iväg.

Myra fick en flytväst på sig för att inte bli kall när vi skulle sitta stilla och ta och laga mat. För att hundarna skulle hålla sig lugna när vi åt fick de ett varsitt grisöra. Jag värmde hemlagadsoppa i trangiaköket och vi åt i skydd från spridda skurar i ett vindskydd. Vi alla hade Sara att tacka att vi kom ut. Hade jag fått bestämma hade vi tagit en kortare promenad och ätit inne. Nu fick jag åter igen bekräftat att det inte finns något dåligt väder. Vi hade det jätte mysigt.

Hundarna var glada att komma ut i det fria. Myra sprang fram och tillbaka som en galning. Efter maten fortsatte vi promenaden genom de gröna mossornas skog. 

Inga kommentarer: