söndag 28 augusti 2016

Semestern är slut

Sju veckors semester. Det gick jag runt och skröt med tidigt i somras.

Sju veckor av rasta valp. Sju veckor av torka kiss. Sju veckor av parera galen valp som vill bita i mina byxor under kvällspromenaden. Sju veckor av att laga trasiga byxor. Sju veckor av koppeltrassel då gammal hund och ny hund styrs av olika intressen. Sju veckor av bära runt på tung valp. Sju veckor av vassa valptänder mot min hud. Sju veckor av passande på valp som vill bita i mattor och stolsben. Sju veckor av springa efter galet social valp som drar till människor så fort tillfälle ges. Sju veckor av avbruten sömn om natten.

Sju veckors semester. Sju veckor av skratt med valp som aldrig slutar vara rolig. Sju veckor av upptäcka världen med en valps ögon. Sju veckor av roliga äventyr. Sju veckor av oändlig lycka av att se en valp kuta runt fritt i naturen. Sju veckor av ständiga framsteg i en valps utveckling. Sju veckor av nya bekantskaper tack vare social valp. Sju veckor av lugna härliga stunder då valp sover. Sju veckor av lek. Sju veckor av kärlek. Sju veckor av valplukt. Sju veckor av mjuk och varm valppäls. Sju veckor av  morgongos i sängen.

Sju veckors semester är slut. Semestern är slut men livet fortsätter. Jag såg höstlöv i gräset när jag rastade hundarna. En ny hund och en gammal hund som nu mer inte har helt olika intressen. Koppel som inte längre trasslar fullt så mycket. Regnet föll och löven var blöta. Jag välkomnar hösten. Jag ser fram emot friska promenader. Jag ser fram emot att långsamt gå runt i skogen och leta svamp. Jag ser fram emot att se valp växa upp. Jag ser fram emot att fortsätta ge gammal hund all kärlek jag kan ge. Semestern är slut. Jag står redo för att vandra ut i den blöta hösten med valp och gammal hund vid min sida. Hösten är vår. Här kommer vi!

Inga kommentarer: