lördag 6 augusti 2016

Besök från Göteborg

Igår gick jag på semester igen. Jag jobbade verkligen ända in i kaklet fast jag planerat att varva ner de sista timmarna. För att fira semestern bjöd jag med mig Sebastian på café på stan. Vi fikar ytterst sällan ute så det var mysigt att sitta ner och titta på folk. Myra fick följa med och få lite miljöträning medan Movi var kvar hemma.

När vi sen gick på stan för att gå till Naturkompaniet för att köpa vandringsböcker tyckte Myra det var extra spännande. Hon stannade vid flera galleriors fönster och spanade in sin egen spegelbild. Hon stannade även vid en skjutdörr och kände in vad som hände med dörrar som gick upp och människor som kom ut. Ett flertal människor som passerade föbi Myra där hon gick på gatan ville hon hälsa på. Jag och Sebastian höll henne i kort koppel men lät henne ta sin tid för att känna in omgivningen. Vilken fantastiskt bra träning det är att gå på stan. Myra tog in stadens lukter och ljud med lugn och en fantastisk nyfikenhet.

På kvällen kom Love, min studie och arbetskamrat, från Göteborg. Det var riktigt roligt att träffa honom, vi som följt varandra i alla år. Nu bor Love i Göteborg men vi fortsätter att följa varandra genom att jobba med exakt samma saker inom etableringen, introduktion av de som kommer helt nya. Love och jag var så klart tvungna att prata lite jobb fast jag just gått på semester. Efter det pratade vi hundar och planerade dagens äventyr tillsammans med Sebastian. Idag bär det av till skärgården vid Mon där vi ska hyra kajaker över dagen. Det ska bli riktigt spännande att se hur det går att paddla ut med hundarna i kajak. Jag tror att ävenntyrsmyra kommer klara det galant och Movi har ju gott om erfarenhet.

Inga kommentarer: