tisdag 1 mars 2016

Hundträning. Gummiträning.

Idag på jobbet skrev jag in fyra nyanlända personet till Etableringsuppdraget på Arbetsförmedlingen. När jag gick hem för dagen var jag ganska trött. Movi var inte trött och välkomnande mig med sin fulla energi, hopp och dans och klirr med tassen i skålen för att visa att det var dags för mat. Vilken glädjespridare.

När hon fått mat fyllde jag fickorna med frolic och vi gick ut i parken för att träna lite rallymoment. Movi var duktig och alert. Ibland lite för på så att det blev fel. Vi tränade och rättade och mina fingrar blev iskalla så då sprang vi upp för en backe och så gick vi hemåt.

Min kropp var fortfarande lite trött men Movi hade absolut delat med sig av lite eneri så jag orkade plocka fram gummibanden. Jag körde uppvärmning, styrkeövningar och sen stretch. När jag hållt på i 45 minuter körde jag några minuters avslappning. 

Under avslappningen hörde jag följade ljud: Sebastian som vände papper vid sitt skrivbord, Movi som andades på soffan ovanför mig, ett flygplan på håll, mina egna andetag. Avslappning känner jag att jag borde unna mig efter varje träningspass. Kroppen känns nu skönt trött och inte obehagligt trött. Tack Movi för din energi och för dina andetag. 

Inga kommentarer: