lördag 12 mars 2016

En gång per år

Tvätta fönster, det gör jag en gång per år. In och utsida och emellan. Nu är det klart. Plantera om pelargoner. Alla över tjugo pelargoner. Det gör jag en gång per år. Nu är det klart. Sebastian började i trädgården med pelargonerna och ny jord medan jag gjorde fönstrena. Sen planterade vi tillsammans. Movi låg på gräset och njöt. Äntligen börjar husse och matte att hänga i trädgården. Jag njuter nu. Äntligen är fönster och pelargoner klara. Jag är helt slut. Och då har vi inte sprungit milen ännu. Det skakade vi hand på igår att vi skulle göra. Idag blir första milenrundan för i år. Första förhoppningsvis av många. Det är inte som att tvätta fönster och plantera om pelargoner. Milen behöver mer underhåll. Snart kommer jag milen. Jag ska bara vila lite. Vila och titta ut på himlen och molnen genom rena fönster. Gråvädret har jag tvättat bort nu. Det kommer aldrig mer.

Inga kommentarer: