tisdag 19 mars 2019

En springtur och ASC märkt fisk

När en har det rörigt på jobbet känns det lyxigt att kunna ta ut friskvårdstimmen och ge sig ut i skogen för en springtur. Myra fick göra mig sällskap i det soliga vädret. 
Sebastian var som en klubbad säl när jag kom hem. Han hade haft körlektion, rastat hundar och pluggat under dagen så det fanns ingen energi till att springa.

Myra och jag sprang på de mindre stigarna i Vrinneviskogen samt över fält. I skogen var det skugga och på fälten sol. Myra blir så glad och busig när vi springer av från stigen och ut på fältet där det inte finns någon linje att följa. Hon hoppar och skäller runt mina fötter där jag springer på gräset. Folk som ser oss måste tycka det ser rätt lustigt ut.

När jag kom hem gick jag och handlade råvaror till en god och nyttig middag. Sen lagade jag svart ris med wokade gröna grönsaker och stekt makrill. Jag hade tänkt köpa lax men det fanns ingen som var ASC märkt så då lät jag bli. Makrillen var hälften så dyr, är också en fet och god fisk samt hade den märkningen. Jag brukar handla fisk enligt WWF:S app Fiskguiden. Den tycker jag är tydlig och bra. Det känns skönt att få stöd i att handla hållbart då jag själv inte är så kunnig i fiskfrågan.

Middagen blev iallafall god så vi är alla nöjda här hemma. Myra låg utsträckt på soffan medans vi åt. Sen kom jag och ville få plats jag med, då ville hon inte vara kvar och gick och lade sig i sin säng istället. Myra har väldigt mycket integritet. Det är bara när hon själv är sugen på närhet och gos som det går bra, annars vill hon ha ett tryggt avstånd av tomrum runtomkring sug. Hon är som en katt ibland den där hunden.



Inga kommentarer: