onsdag 28 december 2016

Vintern kom

Äntligen en dag med minusgrader. Snön som kom igår natt blåste bort lika snabbt av gårdagens stormar. Idag kunde jag åka skridskor på glansis i ett vindstilla och soligt landskap. Carl-Gustav och Ann-Mari sällskapade mig på en förmiddagstur på skridskor. Sen tog jag ut hundarna en stund så att Myra fick testa att springa på isen. Jäklar vilken fart det var på henne. Hon drog mig så att jag inte kunde ta ett skär på skridskorna för då hade det gått för snabbt. Det var roligt att se att Myra trivs på isen. Nästa år kommer hon att få springa på riktigt. Nu får hon bara små korta smakprov på draghundslivet.

Efter lunch tog vi en promenad i skogen. Det var precis lika härligt som att vara på isen. Jag älskar dessa soliga vinterdagar. Det gör inget att dagarna är korta när en är ledig. Jag hinner avnjuta många timmar av ljus ute innan jag kryper in i stugan och beskådar mörkret som faller på eftermiddagen.

Inga kommentarer: