lördag 10 december 2016

Foxy

Myra har en leksak som heter Foxy. Det är en boll med tyghölje och som ser ut som en räv. Myra har älskat att leka med Foxy sedan hon var valp. Leksaken Foxy är döpt efter Myras syster Foxy. Syster Foxy är tillsammans med Myra den enda svarta valpen i deras kull.

Idag har vi varit på valpträff på plats hos uppfödaren Mari I Skåne. Det var jätte roligt att träffa alla syskona och Myras mamma Hedda. Myra har lekt massor idag. Av alla valpar så har Myra en väldigt speciell relation till Foxy. Inte nog med att de är lika som kopior av varandra. De leker så bra tillsammans och rör sig på samma sätt. Myra och Foxy har varit oskiljbara idag. De har lekt från första stund tills Foxy åkte hem. De brottas och de jagar varandra och de står upp på baktassarna och kramar varandra med framtassarna. De leker med klappande käftar och de kan inte slita ögonen från varandra. Några av de andra valparna hängde med på Myra och Foxys lek ibland men de var alltid de som höll ihop mest. Jag blev så lycklig i hjärtat av att titta på dem.

Ibland när jag ropade in Myra och det kom två svarta hundar springande gav jag båda godis som belöning. Jag var inte helt säker på vem av dem som var Myra. Får jag tillfälle att titta lite längre ser jag vem som är vem. Foxy är aningen tunnare än Myra. Jag och Foxys husse har konstaterat att Myra är lite mer kompakt och musklig då hon går och springer runt i bergigare skogar och terräng. Foxy har längre muskler och är den rappaste av alla valpar då hon springer runt på planare slätter till vardags. Myra är den näst snabbaste av alla valpar så hon hinner hyfsat med racerFoxy.

Uppfödaren Mari har berättat att Myra och Foxy lekte mycket och tydde sig till varandra även i valplådan. Så detta var ett kärt återseende i en vänskap som jag tror kommer räcka hela livet.

Bilder kommer i veckan. Dessa bilder på Foxy har jag snott från Foxys husses Facebooksida.

Inga kommentarer: