måndag 26 december 2016

Mannen som inte längre finns

Nu ska jag skriva om något som inte är roligt. Allt som händer är inte roligt.

Det fanns en man som bodde ensam här ute tillsammans med sina hundar. När jag  gick förbi hans hus skällde alltid hundarna. Mannen finns inte längre. Inte hans hundar heller. Han sköt sig själv dagarna innan jul. Först så sköt han hundarna och grävde ner dem. Sen sköt han sig själv.

Julen är tuff för dem som är ensamma. Jag tänker på mannen. Hur mådde han när han stod och grävde ner sina hundar. Jag tänker på hundarna. Jag kan inte sluta tänka på hundarna. Det var hemskt att han sköt dem. Hemskt hade det varit om han låtit bli att skjuta dem. Om han lämnat dem utan husse. Vad hade mannen för val. Vad rörde sig i husses huvud hans sista timmar i livet.

Inga kommentarer: