torsdag 29 december 2016

Vind i håret och vittring i spåret

Vårvindar friska blåste i mitt hår när jag seglade över älven på skridskor denna förmiddag. Att det är slutet av december verkar vädret inte bry sig om. Jag längtar fortfarande efter att vintern ska börja på riktigt men njöt iallafall av att inta skridskofikat på en sten vid I skansen utan att frysa om händerna. 

Efter att ha roat mig själv på isen ett par timmar blev det hundarnas tur att få komma ut. De fick en promenad i skogen och jag lade ett viltspår till Myra i skogen. Jag måste erkänna att det inte är det mest glamorösa en kan göra att gå och dra en rådjursklöv bakom sig och droppa blodshake i marken. Jag är rätt säker på att viltspår inte kommer att bli min och Myras främsta sysselsättning men ibland är det kul att få göra sig till lite extra för sin Myra som verkar älska att vittra påhittat skadeskjutet djur i spåret.
 

Inga kommentarer: