måndag 19 december 2016

Lilla julafton med frysen full av klövar

Bland julens lussebullar och fruktkaka trängs nu även fyra rådjursklövar i frysen. Jag blev inspirerad av Foxys husse Mikael när jag var på valpträffen och ska nu testa viltspår med hundarna. Men hur får jag tag på en klöver undrade jag, det är bara att du hör med en jägare, de får sådana över för jämnan fick jag till svar. Efter lite funderande kom jag på att jag faktiskt känner en jägare. Jag hörde med min jobbarkompis Erica om inte hennes sambo skulle ut i skogen och skjuta djur, så fick jag ett samtal bara ett par dagar senare att det nu fanns klövar att hämta. Erica var glad när jag kom på cykeln redan samma kväll och hämtade påsen. Hon var inte så pigg på att dela lägenhet med rådjursklövar. Tur att hon slipper kommer hem till mig och frosta av frysen framöver.

Hundarna var dock väldigt förtjusta när jag packade upp påsen med klövar på köksbordet. Det var rena julafton för dem. Detta bådar gott inför framtida spårarbete. Jag tror att vi kommit att få riktigt kul i skogen.

Inga kommentarer: