torsdag 30 juli 2015

Oj vilken dag

Idag vaknade jag strax efter sex, åt frukost, rastade Movi och gick sedan med henne till Sas. Så gick jag till jobbet, försökte få tiden att gå med de otroligt få uppgifter jag hade. Sen åt jag lunch och sen gick jag på en anställingsintervju. Jag hade varit nervös hela förmiddagen men det släppte när jag väl var på plats. Efter det gick jag tillbaka till jobbet och klickade lite på datorn innan jag loggade ut för dagen och gick till massören där jag bokat tid. Jag fick en timmes massage och det var helt underbart. Massören tyckte nog att jag missskött min kropp, han fick jobba ganska hårt för att försöka få allt kroppsdelar på plats och spända muskler avslappnande. Efteråt var jag så trött så jag bara ville sova. Men på vägen hem köpte jag bröd och fika på bageriet, sen åkte jag till Sas och hämtade Movi och bjöd in honom på fika. Vi åt mackor och ägg och slappade lite hemma. Sen blev vi sugna på att plocka svamp och drog till skogen i Kvillinge. På vägen dit stannade vi på XXL och jag provade kängor inför vandringen i Norge. Movi fick passa på att öva sig att gå med klövjeväska i skogen, hon kämpade sig fram över stock och sten. Hon var jätte duktig. Jag hittade några gula kantareller men hade svårt att hålla mig borta från blåbären. Sas hittade massor av kantareller och några var stora som kaffefat. Strax innan tio kom vi hem och då kom Seba cyklandes från jobbet. Jag och Seba avslutade kvällen med en fika samtidigt som vi rensade svamp och bär. Imorgon ska vi alla dra till skogs igen. Det är helt fantastisk vad mycket jag kan göra om dagarna när jag inte pendlar, men vad trött jag är nu. Jag skulle egentligen ha sovit en stund efter massagen. God natt.

Inga kommentarer: