fredag 17 juli 2015

Cykelsemester, fredag dag 5

Jag vaknar i det vilda till sol och vind. Det är härligt att kunna öppna tältet och låta Movi gå ut och nosa fritt på morgonen. Efter att ha plaskat av mig i havet började jag laga fattiga riddare till frukost till alla. Vi hade ägg kvar från gårdagens pannkaksmiddag och jag skrapade ihop en hel del torra brödbitar som vi släpat runt med i packningen. Vi åt oss mätta och lite till.

Jag har nu lärt mig att vi är olika snabba på morgonen och med packningen i detta sällskap. Det två Sebastian tyckter om att ta det lugnt när de plockar med sina grejer. För att inte stressa på det andra för mycket packar jag ihop mitt och börjar cykla i långsamt mak. Idag var det min tur att dra kärran Svansen med Movi. Då det var grusväg fick hon börja med att springa lite.

Idag har vi hela dagen cyklat längs kusten. Vi har tagit det lugnt och gjort ett par stopp för att bada och äta då vi inte har så lång bit kvar att cykla och vi har ytterligare en cykeldag kvar. Vi cyklade genom Grönvik och Djupvik där vi såg många söta sommarhus vid havet. Sen kom vi till Sandvik som var en fin stad med en hamn. Där åt vi och badade på en stenstrand. När vi handlat och fyllt vattendunken cyklade vi vidare.

Vi cyklade genom en hel del förstörd natur där det brutits och bryts Ölandssten innan vi åter kom fram till vacker mer orörd natur. Vi bestämde oss för att slå upp våra tält nära en väderkvarn där kusten består av dessa vackra Ölandsstenar. Jag och Sas tog ett nakenbad innan middagen för att testa stengolvet till havs.

Efter middagen bäddar vi alla ned oss. Dags att vila inför den sista cykeldagen.

Inga kommentarer: