söndag 19 juli 2015

Cykelsemester, hemresa

Idag var första dagen på hela veckan som vi kom ifrån campingen innan 10.30. Jag checkade ut oss redan strax efter 10, då hade vi gott om tid att hänga i hamnen innan båten skulle gå. Jag, Seba och Sofie köpte laxburgare och potatissallad att ta med på båten, Sas köpte en ihopplockad grönsallad då han inte äter fisk.

Det var bara jag och Sas som klarade av att äta på båten. Sofie och Seba mådde illa av sjögången, det var ganska blåsigt till havs, så de åt i hamnen i Oskarshamn istället.

Även denna resdag fick vi cykla en dryg mil från färjan till Sas syster där vi ställt bilarna. Turen föll på mig att dra kärran Svansen med Movi i idag. Nog för att det bara var en dryg mil att cykla men så kämpig cykling har vi inte haft på hela resan. Hela vägen hem till systern var bara backar upp och ner och jag kände då att min kondition inte blivit bättre under denna vecka. Dock tog jag mig och Svansen hela vägen fram, vi hälsade på systern med familj och packade oss sedan in i bilarna. Efter några timmars körning och ett välbehövligt fikastopp med riktig gofika på vägen var vi hemma på Lagergrensgatan igen.

Nu har jag packat upp, ätit och skrubbat och duschat hela min kropp. Kinderna och öronen hettar av en veckas utomhusliv och näsan är så röd att den nästan ramlar av, axlarna ömmar efter cykling och ryggen är trött efter att ha sovit sex nätter på liggunderlag. Nu ska det bli skönt att krypa ner i en riktig säng.

Klockan sex imorgon bitti ringer klockan och då ska jag ta tåget till Stockholm och jobba. Det tuffaste med att ställa om kropp och själ till arbete efter flera veckors semester är allt stillasittande som jobbet innebär. Jag misstänker också att min fikaklocka kommer ringa allt för ofta och jag kommer sitta på jobbet och dräggla och drömma om att stoppa i mig något sött. Ännu är det dock sommar och då det bara är tre veckor kvar till min sista semestervecka har jag ingen större amition att låta fikaklockan ringa allt för länge ohörd.

Inga kommentarer: