onsdag 22 juli 2015

Hemlängtan i Stockholm

Ikväll stannar jag i Stockholm. Jag kom överens med min chef att jag skulle få göra det någon gång för att slippa pendla varje dag, speciellt nu när tågen går sämre på sommaren. Jag har nu strosat runt på Stockholms gator, tagit en fika och suttit i en park och ätit körsbär. Ska jag vara ärlig har jag haft det ganska tråkigt. Jag är inte så road av att titta på bilar, människor och kläder. Jag har mest längtat efter min hund och min sambo. Det är inte så tokigt att åka tåg trots allt, när jag vet att jag får komma hem. Dock kommer jag uppskatta att vakna upp till hotellfrukosten, att slippa stressa till tåget på morgonen och att kunna jobba in någon timme så att jag kommer hem tidigare en annan gång. Det kanske inte är så tokigt att sova på hotell någon gång ibland. 

Rummet jag fick skulle vara ett superior rum. Jag undrar om det är den guldiga vasen på pedistelen som är superior. Eller om det är handfatet i marmor. Jag frågade i receptionen efter en vattenkokare då jag ville göra the. Sen kom det upp tjej till rummet och lämnade en vattenkokare, några muggar och thepåsar. Det var trevligt att få roomservice och prata med någon bara för en minut. Plötsligt blev rummet lite mysigare, nu även med vetskapen att jag kan dricka the. Snart ska jag tappa upp badkaret och ta mig ett bad och sen ska jag surfa boenden på Gotland inför min sista semestervecka. Efter det är jag redo och sova och vid det laget kommer jag känna mig riktigt hemmastadd här på hotellrummet. 

Inga kommentarer: