måndag 17 april 2017

Sug att träna

Idag fick bli en lugn dag. Övriga dagar under påsken har jag och hundarna spårat, gått långpromenad eller sprungit. När vi lägger all vår energi på att vara ute i skog och mark har varken jag eller Myra varken kraft eller behov till annan träning. Idag bestämde jag mig för att vi skulle vara hemma hela dagen. Då fick jag sug till att träna. Jag skrev ner lite övningar som jag ville göra med Myra så att vi hade ett mindre program att göra hemma på innergården.

Om jag inte tänker igenom vad jag vill träna på bli det lätt så att jag alltid tränar på samma saker. Och så blir träningen lätt tjatig, att jag tränar för länge på ett moment. Det ska ju vara korta pass med varje moment, och när det blir rätt ska vi sluta och göra något annat. Jag vet att det är så men jag bli så sugen på att göra om och om när det går bra. Nu valde jag att blanda nya och gamla övningar.

Jag filmade vårat träningspass och filmen kommer nedan. Förutom själva träningen har jag idag även lärt mig hur jag ska ställa in kameran när jag filmar. Öppen bländare betyder att jag kan fokusera på en sak, och det som är i bakgrunden blir suddigt. Stängd bländare betyder att allt jag filmar blir i fokus. Eftersom jag filmar med stativ och inte själv sitta bakom kameran ska bländaren vara öppen. Så är det. Nästa gång ska det bli rätt.

På filmen: Australian mates Friska Myra, ett år gammal

Inga kommentarer: